منتديات زيزو

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات زيزو

نكت مصرية تموت من الضحك 2013 حصريا على منتديات زيزو

Admin
    Admin
    Admin
    Admin

نكت مصرية تموت من الضحك 2013 حصريا على منتديات زيزو Empty نكت مصرية تموت من الضحك 2013 حصريا على منتديات زيزو

مُساهمة من طرف Admin الأحد يونيو 30, 2013 8:53 pm

1- بيقولك مره واحده اتصلت بجوزها فبتقول ليه انت فين يا زفت قالها انا علي الشارع قالتله ياعني فأي دهيه قالها فكره يا حببتي الجواهرجي الي عجبك العقد عنده قالتله ايوه يا حبيبي فاكراه قالها انا في القوه الي في وشه

2- بيقولك مره واحد اشتري مصباح علاء الدين والاكيد إن كلنا عرفينه المهم دعك الراجل علي المصباح فطلع الشيطان اخذ التلاجه ومشي قال الراجل يمكن دعكت غلط راح دعك تاني راح الشيطان طلع احخذ الغساله ومشي قال يمكن دعكت غلط فدعك تالت فراح الشيطان طلع فالاجل قله استنه ياعم هو ده مش مصباح علاء الدين راح الشيطان قله لا يا روح امك ده مصباح علاء مبارك .

3- مره واحد غبي بيقول لصاحبه دخلت علي مراتي لقتها مع راجل تاني صاحبه بيقوله عملته اي قاله دخلت المطبخ جبت سكينه وقطعت لمونه وعملت عصير يهديني فصحبو بيقولو ومعملتش حاجه للراجل قاله ميقوم يعمل لنفسه

4- واحد مسطول خبط واحد بالعربيه نزل يبص عليه المصاب بيقوله انت مشوفتنيش قال له ايوه بس مش فاكر فين

5- واحد غبي البوليس افشه بتهمه تزوير الفلوس الغبي بيقوله اموت واعرف انتو عرفتو ازاي الضابط قاله يلبن الصرمه فيه ورقه بخمسه وستين

6- واحد جايب راديو جديد حطلو حجرين المزيع انسطل

7- واحد مسطول بيتصل بشركه الطيران عشان يحجز المضيف قلاله ذهاب ولا اياب قال له لا خروج المغلوب

8- مره وحده بتسأل جوزه بتقلو هو ايه الفرق بينى وبين غاده عبد الرازق قال لها مفيش هى غاده وانتى عبد الرازق

9- مرة مدرس بيسأل التلاميذ انتو لما بتروحو بتعملو اية؟الأول قالة انا بزاكر واروح لفوزى بتاع الحشيش والتانى قالة انا بصلى وأذاكر وأروح لفوزى بتاع الحشيش والثالث قالة انا بصلى وأذاكر فالمدرس حضنة وباسة وقالة اسمك اية قالة انا فوزى بتاع الحشيش

10- بيقولك مرة حلاق راح اشترى بطيخة لقاها قارعة قالها حتى انتى بتحلقى برة

11-مرة واحد قعد على القهوة لسعته

12- مرة ديك بيقول لفرخة ياعينى يامسكينة يالى بياخدو بيضك قالتلو اسكت يامنيل ياللى بتازن ومبتصليش

13- مرة وحدة بتقول لزوجها يارتني كنت عصفورة قال لها يارتني كنت بندقية

14- فرخة انتحرت وسابت ورقة مكتوب فيها خلى ماجى تنفعكة

15- مره واحده قالت لجوزها دلعني راح رميها من الشباك

16- مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده قابله مسطول تانى ….وقاله: “ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجلوقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبط

17- اخواتنا المساطيل بيتفرجوا على نشرة الأخبار قام واحد قال لصاحبه هيه النشرة مالها طولت كده ؟قال له تقريبا دى آخر حلقة

18- مسطول اتصل بنمرة تليفون سأل : محمد موجود ؟؟قالوا له النمرة غلط رد عليهم قال : ولما النمرة غلط بتردوا ليه

19- صاحبنا مسطول راح لصاحب مطعم مسطول قاله عايز ساندوتش فلافل من غير سلطة خضرارد عليه قاله مفيش سلطة خضرا ، أجيب لك من غير سلطة طحينة

20- طفل فى الحضانة بيئول للأبلة بتاعتة ياأبلة انا بحبك وعاوز اتجوزك فقالتلة بس انا مابحبش العيال قالها ومالو منا كدا كدا مش مستعجل عالخلفة

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 4:25 pm